2016/06/28

Yksityiskohdat tarkentuvat


Lähtöön on enää vähän yli kaksi kuukautta, mikä tuntuu aivan uskomattomalta ajatukselta. Aika tavallaan kuluu hieman turhankin nopeasti.
Viime viikolla kävin viimeistelemässä muutamia, luultavasti viimeisiä Suomen päässä hoidettavia asioita (lääkkeiden reseptijäljennöksiä, matkavakuutuksen jatkopäivät) ja tänään varasin haluamani majoituksen Amsterdamiin.
Päädyin ottamaan huoneen edullisesta hotellista, joka tarjoaa kuitenkin hostellia paremmin tilaa matkatavaroille ja mulle yhden yön ajaksi. Hotelli on nimeltään The Student Hotel Amsterdam West ja se sijaitsee noin 4 kilometrin päässä ydinkeskustasta. Sijainnista olin kuitenkin valmis tinkimään edullisen hinnan ja hyvien kulkuyhteyksien varjolla. Tämä tulee siis olemaan ensimmäinen paikka, jossa Hollannissa yövyn, aika siistiä!
Samalla siis lentopäivä vakiintuu nyt 30. elokuuta, kun päätin hotellihuoneen itselleni varata näin suhteellisen hyvissä ajoin.

Avoinna olevia asioita on siis enää aika vähän, mikä on todella hyvä juttu!
Olen esimerkiksi tehnyt Kelalle jo ilmoituksen tulevasta vaihdosta ja tämän seurauksena saanut virallisen opintoraha/-laina päätöksenkin postitse. Käytännössä uupuvat enää Utrechtin majoitus 31.8. -1.9. sekä laukkujen pakkaaminen, hahaa. Onneksi olen tähän pakkaamisprojektiin saanut jo yhden korvaamattoman apurin, joka lupautui karsimaan kaiken ylimääräisen jo ennen kuin lähden kotoa (kiitos ♡).

Asioiden olleessa hyvällä mallilla on mulla tässä vaiheessa vielä kohtuullisen rauhallinen fiilis (vaikka oikeasti olen sisäisesti hieman räjähtämispisteessä, haha). Lähtöön on kuitenkin vielä jokunen tovi aikaa ja muutama lyhyt ulkomaanmatkakin mahtuu väliin. Elämme siis perinteisin sanoin jännittäviä aikoja, mutta viikon päästä olen taas rennosti reissussa ja annan mielen levätä näiden asioiden osalta vielä ensi kuun loppuun asti. Tää on lupaus.

Oon todella onnekas päästessäni reissaamaan tänä vuonna vielä monessa uudessa paikassa!
Kuva viime kesän Berliinin matkalta

Ei kommentteja: