2016/12/13

Asuinluolani

Hiljaisuutta on taas riittänyt, sillä takana on kohta harvinaisen intensiiviset 3,5 kuukautta Utrechtissa ja olen blogia ehtinyt päivitellä erittäin surkeasti tänä aikana. Viimeiset kurssien loppuprojektit saatiin vihdoin taputeltua viime viikolla, mutta ei tää työtahti vielä hellitä ennen joululomaakaan. Seuraavat puolisentoista viikkoa on taas täynnä epämääräistä projektityötä täyspäiväisesti, loppuukohan tää koskaan?
Tässä kuitenkin projektihommia kotona askarrellessa päätin pitää luovan tauon ja tehdä vihdoin postauksen omasta asuinluolastani. Tässä vaiheessa vähän harmittaa, etten ole muuta kämppää kuvaillut (varsinkaan silloin kun se oli tyhjä ja siisti...) mutta jokin aika sitten otin vihdoin huoneestani kuvia. Kuvaustilanteessa olin hiukan siivonnut, mutta mielestäni näistä sää suht realistisen kuvan siitä, miltä mun huone suurimman osan ajasta näytää.
Mulla on siis huone 12 hengen solussa Utrechtin Pythagoraslaanin vaihtaritalossa. Tästä kompleksista vois sanoa paljonkin asioita, mutta sijaintina tää on kohtuullinen ja olen kaikesta huolimatta tykännyt asua täällä.
Mun huoneessa on 15 neliötä, sininen kokolattiamatto ja keltainen seinä, mikäs sen parempaa? Kaikissa huoneissa tosin tuntuu olevan vähän eri varustus esimerkiksi kalusteiden suhteen, joten oon kaiken kaikkiaan tyytyväinen mun säilytystilaan ja tilaan ylipäänsä.




Yleisilmeeltään mun huone näyttää tältä. Seinän avohyllyillä säilytän ruoka- ja juomavarastoja, joita sillon tällön kertyy aikamoiseenkin kasaan. Työpöydän viereisellä hyllyllä on sekalaisesti kaikkea kirjoista pyykinpesupulveriin ja astioihin. Valitsin näiden yleiskuvien lisäks muutamia yksityiskohtia, joilla oon koittanu tehä huoneesta enemmän omaa.

Tää lamppu on tuotu mukana lentokoneessa Lontoosta Utrechtiin, kun kävin silloin kerran sunnuntaina päiväreissulla. Jotenkin näin vaan niin itseni tässä. Sen vieressä on täällä vierailemistani kaupungeista ostettujen puukenkäavaimenperien kokoelma.

Työpöytä toimii sekä työpisteenä että meikkipöytänä. Peilin ostin Ikeasta ja sillä on kyllä ollut enemmän kuin tarpeeksi käyttöä! Säilytän meikit ja kaikki työkalut pöydän oikeassa reunassa.

Pinkin kassi kulkeutui mukanani Lontoosta, VS:n toin Suomesta, koska tiesin tarvitsevani säilytystilaa täällä. Pikkulipastolla on sen sijaan hauska tarina: se on pelastettu roskiksen päältä Amersfoortin vierailulla ja pojat huolehtivat sen kuljettamisesta takaisin Utrechtiin pyörällä : D Huikeita kavereita

Tussitaulu on mulla erittäin aktiivisessa käytössä, ei tosin kirjoitusalustana vaan lähinnä magneettisuuden takia. Mulla on traditiona paitsi keräillä alankomaalaisista kaupungeista puukenkiä, myös ostaa postikortti jokaisesta vaihdon aikana vierailemastani ulkomaisesta kaupungista. Tämän lisäksi mulla on muutamia muistoja ja tärkeitä esineitä kotoa.
Tällä hetkellä taulu on vielä täydemmässä kunnossa, mutta tässä vaiheessa mulla oli kortit jo Kölnistä, Genevestä, Antwerpenistä sekä Brysselistä ja yks tosi hieno kuvakortti Anne Frankin talosta.

Patu tietenkin mukana ♡
Kirjottamani teksti on ollut taululla muistaakseni ihan ekoista päivistä lähtien, kyseessä on siis tämä ihana kappale

Kyllähän tää huone on alkanu tuntua kodilta. Välillä kaipaisin asioille lisää tilaa, mutta minkäs teet kun omistat valtavan ruokavaraston?
Ajattelin myös uteliaimmille raottaa vähän noita kaappeja, että mitä niistä löytyy. Lähinnä ei mitään mielenkiintoista, mutta aattelin kuitenkin näyttää jotain.
Reunimmaisessa kaapissa olis yks käyttämätön hyllylevy, muttei kannakkeita, joten tää kaappi menee periaatteessa ihan hukkaan. Se on kuitenkin just sopivan kokoinen toiselle isolle matkalaukulle, joten on säilyttänyt sitä täällä. Toinen iso laukku on liian iso menemään yhteenkään kaappiin, joten se on paikallaan työpöydän vieressä. Lisäksi lokakuussa saamani vetolaukku säilyy sen vieressä työpöydän alla (paitsi viimeiset viikot se on arkena huoneen lattialla valmiina seuraavan viikonlopun matkaa varten).

Laukun viereen on lisäksi kasattuna joululomalla Suomeen kulkeutuvia vaatteita

Kahdessa muussa kaapissa on sekalaista tavaraa, kuten lääkkeitä ja kameratarvikkeita sekä vaatteita. Tällä hetkellä housut ovat keskimmäisessä kaapissa, mutta muuten vaatteet ovat korkeassa kaapissa sekä tässä toisessa hyllyllisessä t-paitakaapissa.



Ylähyllyltä löytyy pyjamien lisäksi pyyhkeitä ja toiset lakanat, alhaalta lähinnä kenkiä ja laukkuja.

Tässä korkeassa kaapissa on ainoastaan se huono puoli, että henkarit ovat pariin kertaan loppuneet kesken, mutta onneks ruotsalaisella kämppikselläni on paljon lainattavia henkareita : D Tämän lisäksi Primarkin henkarit on olleet hyvä lisä. Muuten ois kätevää säilyttää jotain ulkotakkia seinän koukuissa, mutta kun ne on laitettu niin onnettoman lähelle tussitaulua ja koukuissa täytyy yleensä säilyttää lähinnä pyyhkeitä ja sen semmosta.

Näkymät mun huoneesta on myöskin ihan ok, suoraan vastapuolella olevissa huoneissa on harvoin ketään kotona, joten aika rauhassa saa olla verho aukikin. Tämän lisäksi aamun ja illan näkymät kuun suuntaan on aika jees. Kuvaushetkellä maisemat ei tosin olleet ihan niin kiinnostavat.


Huoneen ulkopuolella mulla on myös ollut muutama juttu. Niistä ensimmäiset on huoneen ovessa olevat laput, joista alemman olen jo poistanut. Jäljellä on vielä lainaus Coldplayn Kaleidoscopesta, johon tykästyin ennen Suomesta lähtöäni.
Toiseksi olen nimennyt itseni viralliseksi kielipoliisiksi, joten täytyyhän mulla olla toimiston aukioloajat. Muutaman kerran on tukeuduttu mun palveluihin, mistä oon aina ylpeä.



Tässäpä mun huone on tarpeellisissa yksityiskohdissaan. Ei sinänsä kummoinen, mut tunnen oloni kotoisaksi täällä.
Joululoman suunnitelmista vielä sen verran, että oon menossa kotiin joulunpyhiksi, mutta pian sen jälkeen palaan taas Utrechtiin. Serkkuni tulee myös tänne meille asumaan muutaksi päiväksi, ennen kun lähdetään uudenvuodenaattona reissuun! Tällöin kohteina ovat Manchester, Luxemburg ja Lontoo. En malta oottaa!

Mulla on paljon postausideoita, joita oon halunnut toteuttaa, joten toivotaan, että saan tän aikaseksi pian. Myös reissuja on kertyny paljon ja niistä löytyy kuvamateriaalia, joten ois aika alottaa jossain vaiheessa. Ehkä niitä tulee kuitenkin vasta vaihdon jälkeen "postuumista", kuka tietää?

Tältä päivältä kuitenkin kuittaan tähän ja palaan töiden pariin, joten nähdään taas.


Ei kommentteja: